3080331308 |
Treball per competències dins l'àmbit matemàtic: projectes i treball manipulatiu |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/12/2016 - 18/5/2017 (30 hores) de h a h |
|
ESC José Echegaray |
|
pl. Doctor Fleming, s/n (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació es centrarà en la utilització i creació de materials manipulatius i visuals per treballar les quatres dimensions del currículum de matemàtiques a partir de situacions problema, a Ed. Infantil i Primària.
|
| |
Objectius |
Millorar la competència matemàtica de l'alumnat de P3 a 6è.
|
| |
Continguts |
- Utilització de materials manipulatius i visuals per ensenyar matemàtiques.
- Desenvolupament de les quatre dimensions del currículum a partir de propostes competencials i divertides a infantil i primària.
- Coneixement de les possibilitats dels materials manipulatius i crear-ne de nous.
- Elaboració de rúbriques que ens permetin avaluar propostes competencials, i establir-ne les característiques.
|
| |
Formador/a |
Cristina Dalmau
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Elaboració d'un 85% de les programacions de matemàtiques amb la filosofia de l'assessorament.
- Constatació de la posada en pràctica de la metodologia (a través de l'observació directa i dels materials creats).
- Millora dels resultats, en un 5%, de les proves diagnòstiques de l'alumnat de 3r i de competències bàsiques de 6è del curs 2016/2017.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
shernan1@xtec.cat
|
| |
|
|