Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080331308   Treball per competències dins l'àmbit matemàtic: projectes i treball manipulatiu
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   1/12/2016 - 18/5/2017 (30 hores) de h a h
   ESC José Echegaray
   pl. Doctor Fleming, s/n (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La formació es centrarà en la utilització i creació de materials manipulatius i visuals per treballar les quatres dimensions del currículum de matemàtiques a partir de situacions problema, a Ed. Infantil i Primària.
  
Objectius   Millorar la competència matemàtica de l'alumnat de P3 a 6è.
  
Continguts   - Utilització de materials manipulatius i visuals per ensenyar matemàtiques.
- Desenvolupament de les quatre dimensions del currículum a partir de propostes competencials i divertides a infantil i primària.
- Coneixement de les possibilitats dels materials manipulatius i crear-ne de nous.
- Elaboració de rúbriques que ens permetin avaluar propostes competencials, i establir-ne les característiques.
  
Formador/a   Cristina Dalmau
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Elaboració d'un 85% de les programacions de matemàtiques amb la filosofia de l'assessorament.
- Constatació de la posada en pràctica de la metodologia (a través de l'observació directa i dels materials creats).
- Millora dels resultats, en un 5%, de les proves diagnòstiques de l'alumnat de 3r i de competències bàsiques de 6è del curs 2016/2017.

- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   shernan1@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent